Om du möts av den här sidan så tryck ctrl+F5 alternativt ställer du dig i webbadressen och klickar på enter.
Kund
1. Har du uppgett rätt e-postadress och lösenord när du försöker logga in? Prova med att trycka "Glömt lösenord" och följ aktiveringslänken som du får i din vanliga mailbox. Observera hur du ska ange ditt lösenord med antalet tecken o.s.v. Vi rekommenderar även att du använder Google Chrome som Webbläsare.
Ett lösenord i MittKontor behöver ha 1 versal 2 gemener och 2 numeriska tecken
2. Kommer kunden inte ens fram till sidan https://mittkontor.ludvig.se/login dvs sidan blir bara blank
Be kunden klicka
- Om Windows ctrl +F5
- Om macdator "Kringla + Shift + R".
3. Kunden kommer in men det är blankt inne i MittKontor
Kunden loggar troligen in med ett gammalt användarnamn (gammal e-post adress) kolla upp vilken adress kunden ligger upplagd på och att det är mot den adressen den loggar in.
4. Kunden kommer inte in och får inget nytt lösenord, kolla om kunden är aktiverad, tiden för aktiveringslänken kan ha gått ut - skicka en ny aktiveringslänk.
- Säkerställ så det ligger rätt adress.
- Be konsulten kolla med kunden så inte inbjudan ligger i skräppost.
5. Har du problem med att du får information om fel lösenord när du loggar in efter att du har återställt lösenordet efter att tidigare ha haft det sparat i webbläsaren
Testa att plocka bort det sparade lösenordet - Klicka på den runda symbolen uppe till höger i chrome (strax till vänster om de tre prickarna) - om man inte har sin bild där tror jag att det är en blå cirkel med ett A i, se bilden nedan.
Då får man upp en meny där det är en nyckel o står lösenord, kunden ska klicka på raden lösenord, då får man upp en sida som hanterar sparade lösenord
Då bör kunden ha en rad likt denna nedan för MK2.ludvig.se alt/och/eller mittkontor.ludvig.se
De raderna avslutas med tre punkter, kunden ska klicka på de tre punkterna och välja ta bort - testa sedan och logga in och se om problemet kvarstår.