INFÖRSÄLJNING
OFFERT OCH AVTAL
Efter införsäljningen och behovsanalysen utarbetas en offert och ett uppdragsavtal utifrån följande steg:
1. Informationsinhämtning om kundföretaget t ex. UC, allabolag.se, kundens hemsida, Retriever
2. Beräkning av pris i POG som genomförs av Kontorschefen
3. Framtagande av offert och vid accept av kund uppdragsavtal Offertmall
Kontorschef (KC) ska granska och godkänna samtliga offerter innan de tillkännages kund.
Använd gärna den digitala ansökan om deklarationsombud. Kunden loggar in med mobilt bank-id och godkänner ombudet.
Saknar kunden mobilt bank-id hittar du blankett här:
För bankbehörighet behöver kund personnummer på den/dem som ska ha bankbehörighet. Krävs att kund går till bankkontor för hjälp med att lägga in personerna på bankkontot. För inloggning krävs bankdosa som hämtas på bankkontor.
4. Om kunden vill bli Digital Företagare så erbjud också kunden ett startpaket för 1 990 kr
Detta ingår i Startpaketet:
- Uppstart av EkonomiOnline bokföring, MittKontor och Resultat & Analys (genomgång av systemen och vilka funktioner som är viktiga att känna till).
- Inställningar i EkonomiOnline samt i Resultat & Analys görs. Det innefattar alla delar av det kunden i EkonomiOnline köpt vid tillfället för startpaketet (ex integreras leverantörsreskontra, fakturering och fakturatolkning).
- Kort om hur man bokför i EkonomiOnline och hur flödet ska fungera för att ge optimal nytta för kunden.
- Hänvisning till befintliga utbildningsfilmer och var kunden hittar dessa för att lära sig mer
- Genomförs fysiskt med kunden på valfritt kontor eller digitalt/telefonsamtal.