Görs av alla
Mail från scancloud
1. Om skräp - markera som avslutad eller helt givet skräp=släng
2. Om kvittens från Skellefteå tagga kvittens o markera som avslutad. (ska ligga som automatsteg nu., säg till om ni ser den)
3. Om faktura i annat än pdf
- om påminnelse - se standardsvar påminnelse
- om annat se autosvar "enbart pdf", ladda ner dokument, eller order o kvittens för bäst anpassade svar.
skicka tillbaka till avsändaren med info om att bara pdf kan skickas på adressen (lägg fakturaadministratören som kopia,)
För info om vilket bolag som administreras av vem o vilken instans den ligger i så framgår det av excelarkert finns numera på teams under program och ascendo under information om bolagen och heter anmälan kunder 231212 och som finna här
Anmälda kunder Grupperad 231212.xlsx
4. Om kommunikation till kund - tex inbjudan till event, avstängd väg, skicka till administratör om det känns viktigt annars stäng ner. Garderoben i Sunne får utskick om nya leveranser, ska försöka få till autosteg på dem med för de behövs inte skickas vidare.
Från och med våren 2019 kan användarna själva återställa sitt lösenord på inloggningssidan - påminn om det men för alla verkar det inte fungera. Skriv o låt EFH admin fixa nytt.
Har de ett tolkningsfel så be kunden skicka in ett ärende via kuvertsymbolen - standardsvar feltolkade fakturor
Fått svar från Viktor Wahlström att "Gäller det tolkningsärenden så går det bra att använda kuvertet så den går direkt till oss/scancloud". O jag frågade om det gick bra att kunden gjorde det så jag tolkar som ja att kunden får gör det.
Görs av EFH admin användare (just nu Karin H, Ylva o Staffan)
Lägg upp användare med samman behörighet som annan användare
Görs under admin
Kopiera användare
Användarnamn är datainlogget för konsulter likt a0101
För kunder FEnamnet plus två första bokstäverna i för och efternamn
Från och med våren 2019 kan användarna själva återställa sitt lösenord på inloggningssidan - påminn om det men för alla verkar det inte fungera. Om inte ge dem nytt lösenord via användare.
Görs av secondline personer (just nu Karin)
Lägga upp nya bolag - se manual på teams program Ascendo
Lägger om behörigheter för användare
Seconde line för EFH
Karin Hedin onsdagar. Måndag och fredag morgon kollar Karin EFH mappen för att föra ärenden vidare. Låg bemanning i EFH pga för få resurser. Jenny Carlsson har slutat och Karin kan inte utöka mer än det hon har idag
Om saker som gått fel vid scanning maila supporten på scancloude Scancloud Support <support@scancloud.se>
Alt tel nr 08-232318
Om något gått fel i Ascendo tex fastnat i en kö, maila Ascendos support Support Ascendo <support@ascendo.se>
Alt tel +46 63 12 70 40
Nedan finns bifogat Ascendos supportdefinition vad som ingår i deras support.
Om en användare behöver läggas upp i briljant eller nytt lösenord dit maila asp@briljant.se
(Där har Karin bland annat haft kontakt med Jack Friberg Jack Friberg <jack.friberg@briljant.se>
Vår kontaktperson hos Briljant Asp är Magnus Wilhelmsson 011-44 23 31
Kontakt hos Ascendo för ev överflytt till egen instans sabina.dahlberg@ascendo.se