Om allt slutar fungera samtidigt och du får felmeddelanden eller varningar oavsett vad du gör, betyder det troligen att din session har gått ut (du är alltså inte längre inloggad i systemet).


Lösning: starta en ny session

  1. Stäng fliken du arbetar i.

  2. Öppna Mitt Kontor på nytt.

  3. Logga in igen.


Efter inloggning ska allt fungera som vanligt igen.

Exempel:




Vill du dubbelkolla att det verkligen är sessionen som gått ut?

Du kan kontrollera detta i webbläsarens utvecklarverktyg:

  1. Tryck F12 (eller högerklicka → “Inspektera”).

  2. Gå till fliken Network.

  3. Välj underfliken Fetch/XHR. (Valfritt)

  4. Låt den vara öppen medan du försöker göra något som ger felmeddelande.

Om du ser en rad med ett rött kryss och statuskod 403 Forbidden , betyder det att sessionen har gått ut.


Såhär ser det ut när man valt Network tabben i Microsoft Edge.